5. kiadás változásai: Harc

A harc szabályai alapjában nem változtak, csak a 4. kiadáshoz képest használhatók. (A 4. kiadásban nagyon elcseszett szabályok voltak.)
A tulajdonságoknak és jártasságoknak kb. ugyanaz a szerepük. Az ügyesség a támadásnál, a gyorsaság a kezdeményezésnél és védekezésnél, az erő a sebzésnél, az álloképesség a sebtűrésnél számít. Változás, hogy lőfegyvereknél is az ügyesség számít, nem az észlelés. Sikeres támadásnál a támadás és védekezés összeg különbsége hozzáadódik a sebzéshez.
A legfontosabb változás talán a sebzésnél van. A korábbi kiadásokkal ellentétben nem sebesülés szintek vannak, ahol különböző sérülésekkel egyre lejjebb lehet csúszni, hanem minden sebzés egymástól függetlenül számít. A 4. kiadásban ha valaki elszenvedett két szintnyi sebet, majd még egyet, akkor a harmadik sebesülés szinten volt, és az annak megfelelő negatív módosítót kapta. Az 5. kiadásban ugyanebben a helyzetben a karakternek lesz két szintnyi (közepes) sebzése, és külön egy szintnyi (könnyű) sebzése, és a két seb negatív módosítói öszzeadódnak. Tehát ha valaki sok nem halálos sebet kap, az nem hal meg, csak baromi nagy negatív módosítókat kap (ez viszont növeli az esélyét, hogy a következő sebzés halálos lesz).
Egy fontos újdonság van még, a csapat harc szabályai. Ezzel lefeljebb 6 közel azonos képességű katona csapattá formálható, és egy egységként vesznek részt a csatában. Ki kel jelölni egy élharcost, és az ő értékeit használja a csapat. A csapat sebzése a tagok számával szorzódik, és összeszokott csapatnál bónuszok járnak a támadáshoz vagy védekezéshez is.

Részletesebben:
Harc zanza