Zanza

Rövid, tömör szabály összefoglaló.

Önbizalom

  • A mágusoknak, bajtársaknak és fontos karaktereknek van önbizalom pontja és értéke.
  • Általában 3 önbizalom ponttal és 1-es önbizalom értékkel indulnak a karakterek (előny/hátrány módosíthatja).
  • Az önbizalom pontoknak nincs felső határa.
  • 1 önbizalom pont elköltésével +3 adható egy dobáshoz. Ez lehet a dobás után is, de nem lehet balsiker dobásnál.
  • Legfeljebb az önbizalom értéknek megfelelő pont költhető el egy dobáshoz.
  • Nem használható teljes évszakot érintő dobásnál.

Fejlődés

Tanulás ideje, évszakok

Mágusoknak négy teljesen szabad évszakuk van.
Akik dolgoznak, azoknak két félig szabad évszakuk van, ami idő alatt olyasmit és úgy tanulhatnak, amit a dolguk közben vagy mellett végezhetnek.

Tapasztalati pontok felhasználása

Jártasság növelése egy értékkel: (jártasság + 1) x 5 tapasztalati pont
Művészet növelése egy értékkel: művészet + 1 tapasztalati pont

Fejlődési összeg

tapasztalat minősége + előnyből származó bónusz – hátrányból származó levonás

Házi szabály: mágia irányelvek

Általános
Szoba (Room) terület: nem csak szoba lehet, hanem egy kb. szoba méretű bármilyen terület (pl. tisztás, útszakasz, facsoport, szikla, stb.)

Muto Corpus

Fizikai tulajdonság növelése.
(A hivatalos szabályok szerint Creo Corpus varázslatokkal lehet, de nem látom akadályát a Muto megoldásnak sem.)

5 - fizikai tulajdonság növelése egyel legfeljebb +1 értékig.
10 - fizikai tulajdonság növelése egyel legfeljebb +2 értékig.
15 - fizikai tulajdonság növelése egyel legfeljebb +3 értékig.

Részletes karakteralkotás

  1. Karakter koncepció
  2. Hermetikus ház választás (2. fejezet) – csak mágus karaktereknek (lásd táblázat)

Varázslás lehetőségek

Nyers vis használata (minden varázslásnál): +2 adódik a varázslás összeghez vis egységenként

Mester varázslat

  • Megtanult formális és rituális varázslatokhoz kötődő jártasság, ami a szokásos módon tanulható (könyvekből is).
  • A jártasság értéke hozzáadódik a varázslás összeghez, és levonódik a balsiker kockákból.

Varázslás tábla

Használat

varázslás összeg = állóképesség + technika + forma + aura módosító + stressz kocka

Varázslás összeg - varázslat szint Siker Kimerültség vesztés
0 vagy több igen 1 szint
-1 -> -10 igen 2 szint
-11 -> -20 igen 3 szint
-21 -> -30 igen 4 szint és 1 torzulás pont
-31 vagy kevesebb nem 5 szint és magnitúdónyi torzulás pont

Sebesülés

Bármilyen szintű sebesülésből bármennyije lehet egy karakternek. A büntetések összeadódnak.

Sebesülésből eredő levonások

Kapott seb Levonás sebenként
Könnyű -1
Közepes -3
Súlyos -5
Ájult nem cselekedhet

Sebesülten aktivitás
-6 vagy nagyobb büntetés: beszéd, evés, rövid mozgás, semmi hasznos aktivitás

Tartalom átvétel